Procurement Shop
En ny och unik inköpsupplevelse
Onventis Procurement Shop gör det möjligt för leverantörer att helt eller delvis agera som inköpsavdelning för sina kunder. Onventis Procurement Shop skapar en helt ny inköpsupplevelse och introducerar möjligheter som exempelvis drop-shipping och multi-leverarantörs kataloger. Allt för att skapa en så effektiv och smidig inköpsprocess som möjligt.
Dessa företag litar på Onventis med sina inköpsbehov
Procurement Shop
Onventis Procurement Shop är utvecklad för de leverantörer som hanterar operativt inköp för sina kunder. Procurement Shop erbjuder en rad tjänster som exempelvis kundspecifik attest- och orderhantering, automatisk fakturering, budgetkontroll och användarspecifika katalogvyer.
Procurement Shop
Onventis Procurement Shop är utvecklad för de leverantörer som hanterar operativt inköp för sina kunder. Procurement Shop erbjuder en rad tjänster som exempelvis kundspecifik attest- och orderhantering, automatisk fakturering, budgetkontroll och användarspecifika katalogvyer.
Strategisk anpassning
- Data och analys
Få värdefulla insikter om kundbeteenden och inköpsmönster för att optimera erbjudanden och prisnivåer. - Effektiv inköpsprocess
Minska administrativt arbete för alla parter med kundspecifik attest och orderhantering. - Konkurrensfördel
Attrahera nya kunder och behåll befintliga genom stärk engagemang och innovationshöjd.
Kundvärde
- Samarbete
Främja en öppen och jämlik relation mellan leverantörer och kunder genom att erbjuda transparent och smidig inköpsprocess. - Användarspecifika katalogvyer
Skräddarsy produktutbudet efter varje kunds specifika behov. Visa relevanta produkter för olika kunder eller användargrupper. - Positiv kundupplevelse
Gör det enklare för användare att hitta och beställa de produkter de behöver, vilket kan leda till ökad kundlojalitet.
Långsiktigt värdeskapande
- Automatisera fakturering
Säkerställ korrekt fakturering, minska risken för misstag och möjliggör effektiv hantering av dina kunders kostnader. - Lagerhantering
Håll koll på ditt lager och sålda produkter för att minska risken för leveransproblem. - Kostnadsbesparingar
Minska manuellt arbete och administrativa kostnader genom att automatisera orderhantering och uppföljning.
Du kanske är intresserad av våra andra lösningar
Supplier Network
Onventis Supplier Network är en kostnadsfri tjänst för leverantör, oavsett om leverantören har ett aktivt kontrakt med en Onventis-köpare eller inte. Genom att skapa en leverantörsprofil kan en leverantör nå potentiellt 1000 köpande organisationer. I leverantörsportalen kan leverantörer även hantera sina existerande kundrelationer med Onventis-köpare.
Procurement Integration
Integrationslösning som sänker processkostnader genom att koppla samman köpare och leverantörer och optimera hantering och flöde av information och dokument. Sömlös integration av produktkataloger och punch-out till ehandels-plattformar. EDI koppling för hantering av inköpsorder, ändringsorder, godsmottag och fakturor.