E-Procurement
Öka digitaliseringen av operativt inköp med e-procurement
Många företag väljer att digitalisera operativt inköp genom att introducera e-procurement. Digitalisering av avrop, attest och orderhantering automatiserar stora delar av en ofta manuell och repetitiv process. Genom självbetjäning minskar den administrativa bördan för inköp som kan fokusera på strategiskt mer värdeskapande aktiviteter.
Dessa företag litar på Onventis med sina inköpsbehov
E-Procurement
E-procurement digitaliserar operativt inköp av varor och tjänster och möjliggör för organisationen att själv beställa de varor och tjänster. Inköpsfunktionen slipper tidskrävande manuellt arbete och kan fokusera på aktiviteter som skapar högre värde exempelvis optimering av inköpsstrategier.
E-Procurement
E-procurement digitaliserar operativt inköp av varor och tjänster och möjliggör för organisationen att själv beställa de varor och tjänster. Inköpsfunktionen slipper tidskrävande manuellt arbete och kan fokusera på aktiviteter som skapar högre värde exempelvis optimering av inköpsstrategier.
Maximera effektiviten
- Effektivitet
Automatisering leder till snabbare inköpsbeslut, kortare ledtider och snabbare leverans. - Kostnadsbesparingar
Eliminera repetitiva processer och manuellt pappersarbete, minskade kostnaderna för utskrifter, porto och lagring av dokument. - Färre misstag
Automatisk validering och direkt integration med affärssystem säkerställer korrekt order- och fakturainformation samt inventarie- och lagerstatus.
Framtidssäkra inköp
- Hållbarhet
Minimera miljöpåverkan och säkerställ att ni når hållbarhetsmål och följer företagets CSR-policies. - Avtalsefterlevnad
Säkerställ att organisationen följer inköpspolicies. Förbättra efterlevnad av kontraktsvillkor och säkerställ transparens av transaktioner för revision. - Robusta leverantörsrelationer
Transparens främjar samarbete vilket stärker relationer och säkerställer leveransprecision och lägger grunden för effektivare förhandling.
Aktuell information
- Realtidsuppföljning
Se status på alla order och leveranser för att minska behovet av kontakter med leverantören och proaktivt fånga upp potentiella flaskhalsar. - Master data
En tydlig och central källa för all master data möjliggör för organisationen att ta datadrivna beslut. - Globalt skalbar
När organisationen växer är det enkelt att skala upp systemen för att hantera ökade inköpsbehov samtidigt som ni säkerställer en optimal inköpsprocess
Onventis is an easy to use system even for untrained employees. Over 80% of invoices are immediately well-read and automatically matched.
Du kanske är intresserad av våra andra inköpslösningar
Analytics
Spendanalys som skapar transparens, identifierar potentiella besparingar och optimerar kassaflödeshantering. Insikterna som visualiseras leder även till möjlighet att öka effektiviteten i inköpsprocessen.
Source to Contract
Effektiviserar upphandlingsprocessen genom kraftfulla och flexibla verktyg för utvärdering av potentiella leverantörer, RFI/RFQ/RFP, e-auktioner och kontraktshantering. Source-to-Contract ger lägre processkostnader, standardiserade och bättre avtalsvillkor, samt full insyn i aktiva kontrakt och leverantörsåtaganden i realtid.
Supplier Management
Digitalisera leverantörhanteringsprocessen. Onventis Supplier Management gör det smidigare att hitta, kvalificera, klassificera och utvärdera potentiella leverantörer. En optimerad process som ger möjligheter till leverantörsutveckling och förbättrar relationen med existerande leverantörer. Säkerställ att leverantörer uppfyller krav på certifikat, hållbarhetsmål, policies och lagkrav.