Catalog Integration & EDI
Förenkla och digitalisera kataloghanteringen med EDI
Med integrerade leverantörskataloger och nyttjandet av EDI effektiviseras inköpsprocessen. Samtidigt minskar risken för misstag, transaktioner kan hanteras skyndsamt och relationen mellan köpare och leverantör stärks. Detta medför ökad effektivitet, minskade kostnader och möjliggör för bättre inköpsbeslut.
Dessa företag litar på Onventis med sina inköpsbehov
Catalog integration & EDI
Integration av produktkataloger ochEDI går ofta hand i hand. Med EDI kan alla typer av transaktioner enkelt hanteras av både köparens och leverantörens affärssystem, oavsett om det gäller inköpsorder, fakturor, leveransaviseringar eller typer av andra dokument. Digital hanteringen av dokument och dokumentöverföring ökar effektiviteten igenom hela inköpsprocessen.
Catalog integration & EDI
Integration av produktkataloger ochEDI går ofta hand i hand. Med EDI kan alla typer av transaktioner enkelt hanteras av både köparens och leverantörens affärssystem, oavsett om det gäller inköpsorder, fakturor, leveransaviseringar eller typer av andra dokument. Digital hanteringen av dokument och dokumentöverföring ökar effektiviteten igenom hela inköpsprocessen.
Resource Optimization
- Resursoptimering
Automatisera hanteringen av katalog- och produktinformation samt relaterade dokument för att minska manuellt arbete och frigöra tid. - Kostnadsreduktion
Minskat behov av manuell hantering, minskad risk för misstag vid manuell dataregistrering. - Noggrannhet
Minimera risken för misstag vid manuell inmatning och validering. Säkerställ att pris, leverans-, produkt- och transaktionsinformation är korrekt.
Effektivitet
- Bättre leverantörsrelationer
Förbättra samarbetet genom att erbjuda leverantörer en standardiserad process för att interagera med köpare. - Realtidsuppdateringar
Möjliggör för köpare att fatta snabba, välinformerade beslut med tillgång till uppdaterade kataloger och insyn i såväl lager- som orderstatus. - Snabba transaktioner
Accelerera hela inköpsprocessen, från behov och sökning till hantering av inköpsorder, attest, leveransaviseringar och faktura.
Konkurrensfördelar
- Efterlevnad
Följ branschregler och standarder med en strukturerad och robust inköpsprocess. - Minimera pappersarbete
Minska kostnader för utskrifter, porto och lagring, detta bidrar även till en mer miljövänlig och hållbar inköpsprocess. - Tillväxtsäker
En skalbar lösning som kan hantera ökade transaktionsvolymer utan att administrationen ökar.
Du kanske är intresserad av våra andra lösningar
Supplier Network
Onventis Supplier Network är en kostnadsfri tjänst för leverantör, oavsett om leverantören har ett aktivt kontrakt med en Onventis-köpare eller inte. Genom att skapa en leverantörsprofil kan en leverantör nå potentiellt 1000 köpande organisationer. I leverantörsportalen kan leverantörer även hantera sina existerande kundrelationer med Onventis-köpare.
E-Business
E-Business är en tjänst för företag som erbjuder inköp-som-tjänst till sina kunder. E-business erbjuder kundspecifik inköpsorder- och attesthantering för att hantera inköp för flera köpande organisationer. E-business erbjuder också automatiserade kontokopplingar, budgetkontroll, användarspecifika katalogvyer, möjlighet att dela upp inköpsorder till flera leverantörer och drop shipping.