AP Automation
Högre effektivitet med elektronisk fakturahantering
Elektronisk Fakturahantering (EFH) förenklar och automatiserar en ofta tidskrävande och manuell process. Genom att implementera elektronisk fakturahantering frigörs tid så att fakturareskontra kan fokusera på mer strategiska uppgifter i stället för repetitivt administrativt arbete.
Dessa företag litar på Onventis med sina inköpsbehov
AP Automation
Elektronisk Fakturahantering (AP Automation) effektivisera och optimerar fakturahanteringsprocessen. Genom att automatisera stora delar av processen skapas stora tidsvinster och ökar visibiliteten i hela processen. Robust hantering av fakturor medför ofta bättre leverantörsrelationer och förbättrar möjligheter till finansiell analys och säkrare prognoser.
AP Automation
Elektronisk Fakturahantering (AP Automation) effektivisera och optimerar fakturahanteringsprocessen. Genom att automatisera stora delar av processen skapas stora tidsvinster och ökar visibiliteten i hela processen. Robust hantering av fakturor medför ofta bättre leverantörsrelationer och förbättrar möjligheter till finansiell analys och säkrare prognoser.
Optimerade arbetsflöden
- Fakturahantering
Minska manuellt arbete genom att integrera e-faktura direkt eller utnyttja OCR för att läsa och digitalisera PDF- och pappersfakturor. - Attestflöden
Smidiga digitala attestflöden som bifogar fakturor till rätt personer för godkännande och säkerställer efterlevnad av företagets policys. - Förbättrad visibilitet
Se aktuell status för alla fakturor, analysera betalningstider och identifiera flaskhalsar.
Förbättrad effektivitet
- Noggrannhet
Automatisering minskar risken för misstag vid exempelvis manuell dataregistrering och hantering av inkommande fakturor. Detta bidrar till säkrare ekonomisk rapportering och bättre prognoser. - Snabbare hantering
Automatiserade arbetsflöden accelererar såväl attest- som betalningsprocessen, vilket säkerställer att leverantörer får betalt i tid och företaget slipper extra avgifter. - Kostnadsbesparingar
Genom att minska manuellt arbete och minimera potentiella misstag leder elektronisk fakturahantering ofta till kraftiga besparingar.
Holistisk finansiell strategi
- Analys och rapportering
Ökad visibilitet ger bättre insyn i inköpsmönster, likviditet och andra finansiella nyckeltal. - Efterlevnad och IT-säkerhet
Upprätthåll efterlevnad av finansiella regler och företagspolicys, samtidigt som säkerhetsfunktioner skyddar känslig information. - Leverantörsrelationer
Automatisering ökar möjligheten till korrekt betalning vilket kan förbättra relationerna med leverantörer.
Onventis is an easy to use system even for untrained employees. Over 80% of invoices are immediately well-read and automatically matched.
Du kanske är intresserad av våra andra inköpslösningar
Analytics
Spendanalys som skapar transparens, identifierar potentiella besparingar och optimerar kassaflödeshantering. Insikterna som visualiseras leder även till möjlighet att öka effektiviteten i inköpsprocessen.
Source to Contract
Effektiviserar upphandlingsprocessen genom kraftfulla och flexibla verktyg för utvärdering av potentiella leverantörer, RFI/RFQ/RFP, e-auktioner och kontraktshantering. Source-to-Contract ger lägre processkostnader, standardiserade och bättre avtalsvillkor, samt full insyn i aktiva kontrakt och leverantörsåtaganden i realtid.
Supplier Management
Digitalisera leverantörhanteringsprocessen. Onventis Supplier Management gör det smidigare att hitta, kvalificera, klassificera och utvärdera potentiella leverantörer. En optimerad process som ger möjligheter till leverantörsutveckling och förbättrar relationen med existerande leverantörer. Säkerställ att leverantörer uppfyller krav på certifikat, hållbarhetsmål, policies och lagkrav.